בהחלטה מהירה – בית עם גינה

בשנים האחרונות, בהן דירה נחשבת עבור ישראלים רבים לחלום רחוק, דירות גן הפכו להיות פנטזיה בלתי ניתנת להגשמה. הביקושים לפתרונות דיור בכל רחבי המדינה נמצאים במגמת עליה מתמדת. כדי לאזן את המצב משרד השיכון מאשר בעיקר פרויקטים של בנייה רוויה, כשגם אלה לא עומדים בקצב הביקוש, וכתוצאה ישירה מהמצב – המחירים בשוק הנדל”ן מאמירים בהתאם.
בתוך הלופ הסבוך והבלתי אפשרי הזה, מפתיע לגלות שאפשר עדיין למצוא פתרונות דיור במחירים שפויים, בקרבת העיר, עם ירוק בעיניים, ואפילו גדולים ומרווחים יותר מ”קוביה” בתוך עיר. באזור השומרון שנמצא במגמת התפתחות גדולה, סמוך לפתח תקווה ולכל אזור המרכז, קיים כיום היצע של דירות גן, בתים צמודי קרקע עם גינה, במחירים נמוכים משמעותית מהמרכז (הערכות המומחים מצביעות על כמיליון שקלים פחות ממחיר דירה ממוצעת בעיר). אבל גם ההיצע הזה עומד להיות זמני. מוטי הלר, סמנכ”ל שיווק בחברת בנייה גדולה באזור, מספר:  “אם עד לפני שנה שנתיים עוד היו ביהודה ושומרון בתים פרטיים, דו או חד משפחתיים, אנשים קפצו על ההצעה האטרקטיבית ורכשו אותם במחירים טובים, וכמעט ולא נותרו בתים פנויים. נוספה לכך הקורונה, בעקבותיה אנשים הבינו במיוחד עד כמה מהנה וטוב לחיות בבית מרווח ובאזור פתוח ללא צפיפות. כל זה במרחק נסיעה קצר מהעיר, כשלפעמים לאדם תושב העיר לוקח יותר זמן לחצות את העיר בנסיעה”.
המגמה עליה מצביע הלר אכן מתרחשת בשטח במלוא העוצמה. הבתים האטרקטיביים באזורי השומרון שהוצעו בתחילה במחירים נמוכים יחסית, יצרו ביקוש גבוה. מהצד השני כיום אין כמעט קרקעות ואישורים לבניית בתים צמודי קרקע במדינה, מה שגורם להיצע נמוך. כיום ניתן למצוא בשומרון פרויקטים בודדים של דירות גן במחירים נגישים, אך עלייה תלולה של מחיריהם היא עניין של זמן, לאור העובדה שיש התעניינות רבה מצד משפחות ומשקיעים.
אחד ה”דינוזאורים” האחרונים, של בתים צמודי קרקע שנמצאים בתהליך בנייה, הוא פרויקט רמת אלקנה, הכולל מאות יחידות דיור גדולות צמודות גינה בתכנון מושקע ללא פשרות, בסטנדרטים של כל ישוב יוקרתי. יחידת דיור ממוצעת אשר מוצעת בפרויקט היא לדוגמה דירת גן דופלקס, 150 מ”ר, 6 חדרים, בעלת גינה פרטית, שזולה בכמיליון שקלים מדירה בעיר. מיקום הפרויקט הוא בצמוד לעץ אפרים ואלקנה, וסמוך לישובים אורנית ושערי תקווה. הוא במרחק 10 דקות מראש העין וכביש 6, ו-20 דקות מהמרכז. הגישה ליישוב ישירה ונוחה דרך כבישים חדשים.

מגורים מחוץ לעיר נחשבו מאז ומתמיד לאיכות חיים. אם בעבר אנשים עוד חשבו לוותר על איכות זו והיססו לצאת מהעיר, בגלל ה”ניתוק” מכל שירותי העיר, כיום אנו חיים בעידן שונה. היום הוויית העיר נמצאת וקיימת בתוך הישובים, עם הבונוס של הירוק, השקט ואיכות החיים. יוסי, תושב האזור מזה 25 שנה יחד עם אשתו וארבעת ילדיו, מספר: “פעם אנשים חשבו שהמשמעות של לגור מחוץ לעיר זה להיות מנותקים, ושזה פוגע בחיים החברתיים. בשנים האחרונות המצב לא כך. בכל הישובים ישנם מרכזי קניות, מקומות בילוי, פנאי ותרבות, בריכות שחייה, חינוך מהטובים בארץ. האמת? אין כמעט צורך לצאת כי יש חיי קהילה עשירים ומהנים. אבל גם אם כן רוצים או צריכים לצאת, אין בעיה – כיום עם תשתית הכבישים החדשה, המרחקים מבחינתנו למרכז ולערים הגדולות הם זניחים”.
עם יתרונות ברורים כל כך, נראה שדבר לא עוצר את הקונים. הלר מצביע על מצב השוק כיום בשומרון: “הביקוש לבתים בשומרון הולך וגדל מדי יום. הנגישות אליהם שודרגה פלאים בגלל התשתיות, ואין צורך לעבור מחסום כמו בעבר. אנשים הבינו שבמרחק נסיעה של 20 דקות מהמרכז אפשר ליהנות מבית גדול עם גינה ועוד להישאר עם עודף בבנק. מי שמעוניין בכך, צריך להבין  שעליו למהר, כי זה תוך זמן קצר עלול להיווצר מצב שלא תישאר יחידת דיור אחת פנויה”.

טקטון
רוצים להנות מהחיים הטובים?
דברו אתנו
מאשר/ת קבלת דוא"ל